Анкети

 

На допомогу учнівському активу

Методика "Ваш характер"

Перед вами три групи запитань. Відповіді на них помістіть у бланк. На кожне із п’яти запитань групи А,Б і В дайте однозначну відповідь «так» чи «ні».

Запитання

А. 1. Чи вживаєте ви брутальні слова, розмовляючи з людьми, яким це неприємно?

2. Чи любите ви вихвалятися напередодні тематичної роботи, що все чудово знаєте?

3. Чи буває у вас бажання, будь-що уразити однокласників оригінальністю?

4. Чи приносить вам задоволення висміювати думку друзів?

5. Чи маєте ви звичай робити зауваження?

Б. 1. Чи подобається вам більше професії артиста, телевізійного диктора ніж професії інженера, лаборанта, бібліографа?

2. Чи почуваєте ви себе невимушено в товаристві незнайомих людей?

3. Чи бажаєте ви займатися ввечері спортом замість того, щоб посидіти вдома за книгою?

4. Чи здатні ви зберігати секрети?

5. Чи любите ви святкову атмосферу?

В. 1.Чи суворо ви дотримуєтесь в записках правил пунктуації?

2. Чи готуєтесь заздалегідь до недільних розваг?

3. Чи можете точно відзвітуватися про свої покупки і витратити після закупівлі продуктів?

4. Чи любите наводити порядок?

5. Чи властива вам помисливість?


АНКЕТА

Визначення рівня відповідальності

за доручену справу

  1. Що таке відповідальність?
  2. Яку справу ти називаєш відповідальною?
  3. Чи всі учні нашого класу виконують пропоновані їм доручення або власні обіцянки?
  4. Яку людину ти називаєш відповідальною? Чи є такі у нас в класі?
  5. Чи буває так; хтось із дітей не дотримав слова, не виконав завдання, підвів клас, і в тебе на нього проявляється злість, ти ним не задоволений?
  6. За невиконання яких справ ти більше всього буваєш незадоволений своїми товаришами?
  7. Щоб ти запропонував зробити, щоб учні завжди виконували свої обіцянки і дані їм доручення?

Методика «Визначення рівня згуртованості дитячої групи»

Визначте ваше погодження або непогодження про ваш клас, вибравши відповідь, яка  найбільше влаштовує вас і поставте «так» чи «ні» біля питання.

  1. Учні нашого класу готові виконати будь-яке громадське доручення.
  2. Учні нашого класу люблять та бажають вчитися.
  3. Учні нашого класу добре ставляться один до одного.
  4. Учні нашого класу рідко  сваряться між собою.
  5. Учні нашого класу завжди допомагають один одному.
  6. Учні нашого класу часто бувають разом у вільний час.
  7. Учні нашого класу активно беруть участь в громадській роботі.
  8. Учні нашого класу задоволенні результатами своєї роботи.
  9. Учні нашого класу завжди рахуються з думкою інших.
  10. Всі позакласні заходи проходять у нас весело та завзято.
  11. Учні нашого класу гостро реагують на успіхи і невдачі один одного  в навчанні.
  12. Учні нашого класу дружні та доброзичливі.

 1-4   низька згуртованість

 5-8   середній рівень

 9-12  високий рівень згуртованості

 

АНКЕТА

"Твої права і обов’язки"

 

Кожна людина, яка знаходиться в суспільстві, має свої права та обов'язки незалежно від кольору шкіри чи очей, незалежно від того, де вона народилася, незалежно від того хто її батьки, незалежно від статі, віку.

Кожна людина - це особлива і неповторна особистість, яка має сама визначати своє місце в житті й реалізовувати свої здібності.

З метою дослідження обізнаності прав дитини ми звертаємося до Вас з проханням дати відповідь на запитання анкети. Для опитування Ви обрані випадково. Ваші відповіді не підлягають розголошенню. Вони будуть використані тільки в узагальненій формі разом з результатами опитування інших респондентів.

Заздалегідь вдячні Вам за згоду взяти участь в цьому опитуванні.

 

1. Твоя стать:

  • чоловіча______
  • жіноча   _______
  1.  Скільки тобі років:_______
  2.  Відміть всіх, хто живе разом з тобою:
  • мама____
  • брати____
  • бабуся _____
  • дідусь ______

*   вітчим ______

  • мачуха _____
  • тітка ______
  • дядько ______
  • інші _______

4. Як би ти описав відносини у Вашій сім'ї:

  • дружні_____
  • іноді бувають сварки ______
  • іноді ми навіть не вітаємося ______
  • постійні сварки____
  • іноді бувають бійки _______
  • Інші ________

5. Зазнач, які засоби покарання найчастіше застосовують до тебе твої батьки:

  • фізичне покарання_____
  • моральні______
  • інше:______

6. Вкажіть, які "методи виховання" найчастіше застосовують ваші батьки по відношенню до Вас:

  • пояснюють, як потрібно себе поводити___
  • хвалять Вас, якщо цього заслуговуєте___
  • забороняють Вам робити те, що Вам подобається (наприклад: дивитися телевізор, гуляти)
  • обіцяють нагороду за хороші вчинки___
  • кричать, сварять, обзивають____
  • б'ють______
  • інше:______

7. Як ти вважаєш, чи завжди покарання застосовують справедливо:

  • Завжди справедливо_______
  • Майже завжди справедливо ______
  • Найчастіше несправедливо

      *   Завжди несправедливо ______      

8. Чи Ви коли-небудь задумувалися про те, що маєте певні права:
        *   Так ______

  • Ні ______                                  
  • Інколи ______

9.   Чи хотіли б Ви знати свої права:

*   так ______

  *   ні _______

*   можливо _______

10.   З ким з батьків або дорослих Ви говорили про свої права:

    *   мама _____       

  • тато_____
  • бабуся або дідусь_____
  • сестри або брати _____
  • Ровесник ______
  • Вчителі _______
  • інше:                                                                                                                 

11. Хто на Вашу думку є юристом?

 

 

 

12. Чи вважаєш ти, що запитання цієї анкети є актуальними (важливими) та їх треба вивчати:

  • так _____
  • важко відповісти____
  • ні_____
  • не знаю_____
  • меш байдуже_____
  • інше:_____

Анкета «Мої захоплення»

  1. Що ти любиш робити у вільний час ?   
  2. Чи багато в тебе друзів ? Хто вони (якщо не секрет) ?        
  3. Чи любиш ти читати ?
  4. Які книги справили на тебе найсильніше враження?
  5. Скільки часу ти проводиш біля телевізора, які твої улюблені телепередачі?      
  6. Як ти ставишся до спорту, чи займаєшся якимось видом спорту?
  7. Які гуртки (секції) ти відвідуєш, хотів би відвідувати?
  8. Які доручення хотів би мати в класі?
  9. Які цікаві справи пропонуєш провести в цьому навчальному році?

 

Анкета «Читач -підліток»

  1. У які бібліотеки ти записаний ?     
  2. Чи є в тебе домашня бібліотека?   
  3. Яку книжку ти зараз читаєш ?       
  4. Хто твій улюблений герой? 
  5. Яких сучасних юнацьких письменників ти   знаєш? 
  6. Як ти ставишся до читання? (Любиш читати, не любиш, тебе потрібно примушувати читати, байдужий до читання.)  
  7. Чи подобається читати твоїм батькам?
  8. Які періодичні видання (газети, журнали) читають твої батьки?
  9. Чи бувають у вас сімейні читання вдома?
  10.  Про що ти любиш читати ?
  11.  Якби ти був письменником, про що б ти написав?

 

Анкета «Я — учень»

  1. Я думаю, що гарний учень — це той, хто...
  2. Я думаю, що поганий учень — це той, хто...
  3. Найбільше я люблю, коли вчитель...
  4. Найбільше я не люблю, коли вчитель...
  5. Найбільше мені подобається школа за те, що...
  6. Я не люблю школу за те, що...
  7. Я радію, коли в школі...
  8. Я боюся, коли в школі...
  9. Я не хотів би , щоб у школі...
  10. Коли я був(ла) маленьким (кою), я думав(ла), що в школі...
  11.  Коли я неуважний (а) на уроці, я...
  12.  Коли я не розумію чого-небудь на уроці, я...
  13.  Якщо я чогось не розумію, виконуючи домашнє завдання, я...
  14.  Якщо мені що-небудь треба запам'ятати , я...
  15.  Мені завжди цікаво на уроці, коли...
  16.  Мені нецікаво, коли на уроці...
  17.  Я хотів би, щоб у школі завжди...

 

Анкета «Мій улюблений кіногерой»

  • Які фільми тобі подобаються?
  • Який з них найбільше запам'ятався? Чому?
  • Хто головні герої цього кінофільму?
  • Хто з них тобі найбільше подобається? Чому?

Анкета «Кого я вважаю цікавою людиною?»

1.      Якою повинна бути цікава людина:

а)      зовні привабливою;

б)      мати почуття гумору;

в)      бути цікавим співрозмовником;

г)       бути гарним оповідачем;

ґ)       бути «джерелом» інформації?

2.      Якими якостями повинна володіти цікава людина:

а)      ввічливістю;                         б) скромністю;

в)      увагою до оточуючих;        г) пунктуальністю й відповідальністю?

3.      Чи вважаєте ви себе цікавою людиною:

а)      так;                  б)  ні;            в) не завжди;

 

Анкета «Моє навчання»

1.      Навчатися в школі мені:

а)      цікаво;            б)   нецікаво.

2.      Мої улюблені предмети — це...

3.       Виконуючи самостійну роботу, я:

 а)     відразу беруся до справи, працюю завжди  швидко;

 б)     спочатку намагаюся зрозуміти завдання, старанно його обмірковую, а  потім  дію без вагань, швидко;

в)     дуже довго міркую, як краще вчинити, почуваюся невпевнено;

г)     завжди хвилююся, тому що...

ґ)     почуваюся завжди спокійно, тому що...

4.      Найчастіше я:

а)      не розумію мети роботи;

б)      не розумію завдання;

в)      не знаю, як його виконувати;

г)       не вмію контролювати хід своєї роботи;
ґ)       не знаю, як перевірити свій результат;

д)      не вмію правильно розподілити час.

5.       Я дуже ціную допомогу вчителів, товаришів.     (Так, ні.)

6.      Якби я був учителем, то таким учням, як я, допоміг би ось у чому...

 

АНКЕТА-ТЕСТ

для вивчення моральної орієнтації учня

Учень_____________________________________ Клас____________

1.Скільки тобі років?

2.Стать…

3.Як ти ставишся до поглядів своїх батьків на життя?

  • повністю згоден;
  • майже згоден;
  • багато в чому згоден;
  • повністю не згоден.

4. Що є найголовнішим у житті (чого б ти хотів домогтися насам­перед)?

  • людина має дбати лише про свою сім'ю;
  • багато грошей;
  • можливість допомагати людям;
  • цікава робота;
  • визнання навколишніх;
  • фізична сила і здоров'я;
  • влада над людьми;
  • сімейна злагода;
  • духовне багатство;
  • поважна посада;
  • моральна досконалість;
  • успішний бізнес;
  • інше.
  • 5. Як ти ставишся до людей інших рас і національностей?:

          - неприязно;

 - з ненавистю;

 - спокійно;

 - вивчаю, цікавлюсь;

 - вважаю рівними собі;

 - готовий до дружби і співпраці;

 - не бачу проблеми.

6. 3 якими твердженнями ти погоджуєшся?

 - піклування про тих, хто навколо тебе,— важлива якість людини;

 - дбати про процвітання своєї країни — головне для громадянина;

 - людина має дбати тільки про себе.

7. З якими судженнями ти погоджуєшся?

 - людина відповідає за все, що відбувається навколо;

 - людина відповідає тільки за свої вчинки;

 - людина відповідає за свою сім'ю і близьких людей;

 - людина відповідає за долю світу, довкілля. 8. Яка з життєвих позицій є твоєю?

 - я поважаю кожну людину, якщо вона не злочинець;

 - я поважаю тільки близьких друзів;

 - я поважаю тільки багатих і знаменитих;

 - я поважаю тільки старших;

 - я не мушу будь-кого поважати.

9. Праця для людини — це:

  • реалізація власних сил і можливостей;
  • неприємний обов'язок;
  • потреба здорового організму. 

10. Яке із наведених суджень ти поділяєш?

  • у колективі почуваєшся сильнішим, здається, що виростають крила;
  • колектив допомагає жити, вчитися, підгримує у важкі хвилини;
  • колектив обмежує свободу людини;
  • людина в колективі перетворюється на піщинку.
  1. У тебе приязні стосунки з однокласниками:
  • безперечно;
  • не знаю;
  • ні;
  • ні в якому разі.

12. Які дії, вчинки, особисті властивості своїх однокласників ти найбільше шануєш? 

13. Які дії, негативні вчинки, особисті властивості своїх однокласників ти найбільше засуджуєш? 

14. Які теми, висвітлювані у кінофільмах, в телепередачах, тебе найбільше цікавлять?

  • фантастика;
  • пригоди;
  • комедії і шоу;
  • кримінальна хроніка;
  • події в світі;
  • досягнення науки, техніки;
  • проблеми моралі;
  • класична музика;
  • політика;
  • бізнес;
  • спорт;
  • релігія;
  • рок-музика;
  • фільми жахів;
  • детективи;
  • життя тварин;
  • проблеми сім'ї.

15. Хто твій улюблений герой (кіно, телебачення, література)? 

 

16.Як часто ти пропускаєш уроки?

- ніколи;

- випадково;

- іноді;

дуже часто.

17. Чому ти пропускаєш уроки?

  • мені нудно;
  • мені не подобається навчання;
  • за пропозицією друзів.

 

Методика «Незакінчені речення»

Закінчіть подані нижче речення:

  • Людині буває особливо погано, коли....
  • Коли в присутності моїх однолітків кривдять людину, я ... .
  • Якщо я знаю, що вчинив (ла) неправильно, я....
  • У мене кожного разу псується настрій, коли....
  • У взаєминах з іншими мені найважче....
  • У взаєминах з однолітками для мене найважливіше....
  • Я намагаюся не псувати стосунків з однокласниками, тому що ... .
  • Дотримуватися правил спілкування означає ... .
  • Спілкуватися — це ... .
  • Не можна придумати правила на всі випадки життя. Тому, коли я опиняюся у незнайомій ситуації, я....

 

Тест «Як я оцінюю себе?»

  1. Чи вважаєте ви себе цікавою людиною?
  2. Чи володієте ви хорошим почуттям гумору?
  3. Чи вважаєте себе ерудованою людиною?
  4. Чи любите спілкуватися з однолітками?
  5. Чи можете ви захопите друзів своїм хобі?
  6. Чи вважаєте ви, що зовнішні дані відіграють важливу роль для встановлення дружніх контактів?
  7. Чи завжди можете знайти вдалу відповідь під час розмови?
  8. Чи спокійно ви ставитеся до іронії на свою адресу?
  9. Чи вільно почуваєтеся у товаристві незнайомих людей?
  10. Чи подобається вам, коли вас хвалять?
  11. Чи дуже ображаєтеся, коли вас у чомусь звинувачують?

Ключ до тесту. За кожну ствердну відповідь поставте собі 1 бал.
Кількість балів від 0 до 3 свідчить про низьку самооцінку; від 4 до 6 балів — адекватну; від 7 до 9 —завищену.

Анкета для учнів

Ім'я   прізвищ є   клас 

  1. Чи цікаво вам проводити свій вільний час із ровесниками?
  2. Які риси характеру ваших друзів вам подобаються?
  3. Які якості притаманні культурній людині?
  4. Що означає додержуватися правил пристойності й такту?
  5. Яку людину ви вважаєте вихованою?
  6. Які правила ввічливості ви знаєте? Назвіть їх.
  7. Який зміст ви вкладаєте у поняття «культурна людина»?
  8. З чого складається культура поведінки?
  9. Які ви знаєте правила культури спілкування?
  10.  Кого і за що ми називаємо культурною людиною?
  11.  Які ваші риси вам подобаються?
  12.  Яких своїх рис ви хотіли б позбутися?

 

Анкета «Ти і твій клас»

1. Чи подобається тобі твій клас? Вкажи одну із запропонованих відповідей:

а)      так;                                                  б) частіше так, інколи ні;

в)      важко сказати (і так, і ні);              г)         частіше ні, інколи так;              ґ)       ні.

2. Що тобі подобається в класі найбільше?

3. Що тобі не подобається у твоєму класі?

4. Якби ти став класним керівником, то які зміни вніс би в життя класу?

5. Оціни, будь ласка, стосунки між учнями у твоєму класі:

а)      наш клас дружний і згуртований;

б)      наш клас дружний;

в)      учні не сваряться, але кожен існує сам по собі;

г)       учні інколи сваряться, але в цілому клас не конфліктний;

ґ)       клас недружний, часто виникають сварки;

д)      наш клас дуже недружний, важко навчатися в такому класі.

 

Анкета

Проблема шкідливих звичок для учня

 

Мета: виявити в класному колективі учнів, які потребують проти тютюнової, антиалкогольної та наркотичної допомоги; визначити

наскільки актуальні для даного класу проблеми алкоголю, тютюнопаління та вживання наркотиків.

 

Інструкція: учень має відверто і чесно відповісти на запитання анонімної анкети, обираючи варіант відповіді, який співпадає з життям класу.

  1. Як ти гадаєш, скільки твоїх  однокласників курять ?

 а) таких немає;

 б) 1-2 особи;

 в) біля третини;

 г) більшість.

2. Скільки твоїх однокласників вживає алкогольні напої ?

          а) таких немає;

          б) 1-2 особи;

          в) біля третини;

          г) більшість.

3.Звідки ти одержуєш інформацію про шкідливий та небезпечний вплив наркотиків?

          а) не одержав зовсім;

          б) від батьків;

          в) у школі;

          г) з теле- і радіопередач;

          е) газет, журналів,

          ж) співробітників міліція;

4.Яку інформацію ти вважаєш  найцікавішою та правдивою?

           а) отриману від батьків;

           б) у школі;

           в) з теле- і радіопередач;

           г) газет, журналів;

           д) від друзів;

           ж) співробітників міліції.

5.Що з перерахованого досить часто має місце у нашій школі:

          а) ображання особистості;

          б) бійки;

          в) злодійство;

          г) паління в будівлі школи;

          д) вимагання грошей;

          е) вживання наркотиків;

         ж) вживання алкоголю;

          з) інші антигромадські вчинки (указати).

6. Після уроків ти відвідуєш:

         а) факультативні заняття;

         б) курси;

         в) спортивні секції;

         г) гуртки;

         д) нічим не займаєшся.

7. Для дозвілля й активного відпочинку у нашій школі проводять:

         а) дискотеки;

         б) предметні тижні, вечори;

         в) спортивні змагання;

         г) походи;

         д) виступи театру, КВК;

         е) нічого не проводиться.

Окремий аналіз ситуації в класі

  1. Чи існує загроза «наркогенний ризик»?
  2. Чи існує «наркогенний ризик» для учнів класу?
  3. Що є основним і що – достовірним джерелом інформації про шкоду наркотиків?
  4. Які правопорушення мають місце у школі ?
  5. Чи цікаво школярі проводять вільний час ?

Модифікація опитувальника А.АРеана

«Рівень мотивації учнів»

(для учнів 5—7-х класів)

Інструкція: Дорогий друже! Прочитай наведені думки і виріши, які з них стосуються тебе і, якщо ти з ними згоден, — поряд напиши «так». Якщо думка тебе не стосується, то напиши поряд «ні». Будь відвертий.

1.   Починаючи роботу на уроці, я сподіваюся на успіх.

2.   Звичайно на уроках я активно працюю, часто піднімаю руку, коли пот­рібно відповісти на питання.

3. У мене поки немає планів на майбутнє.

4.  Якщо навчальний матеріал мені не зрозумілий, я прагну в ньому обов'язково розібратися або самостійно, або за допомогою вчителя й однокласників.

5.  Я обов'язково хочу досягти успіху в навчанні.

6.  Навіть якщо мені предмет не подобається, я все одно прагну отримати з предмета хороші оцінки.

7.  Якщо задача дуже важка і незрозуміла для мене, то я відмовляюся її розв'язувати.

8.  Якщо мені хочуть доручити яке-небудь завдання, то я спробую знайти поважну причину і відмовитися від доручення.

9.  При зустрічі з труднощами я шукаю способи їх подолання.

10. Я — настирна людина.

11. Якщо я отримав «2» з якого-небудь навчального предмета, то обов'язково намагаюся її виправити.

12. У мене є вже плани на майбутнє. І

13. Мої близькі вважають мене ледачим.

14. Для мене дуже важливо робити свою справу якомога краще, навіть якщо через це у мене виникають непорозуміння з друзями.

15. Мої батьки мене дуже суворо контролюють.

16. Я часто відчуваю сумнів в успіху при виконанні якої-небудь справи.

17. При невдачі я відмовляюся від поставленої цілі.

18. Успіх у моєму навчанню залежить від моєї цілеспрямованості й напо­легливості, а не контролю батьків.

19. Якщо у мене виникає яке-небудь бажання, я обов'язково прагну його здійснити.

20. Якщо я не виконав якесь завдання, я не переживаю через те, що мене будуть лаяти або засуджувати.

Ключ до опитувальника:

Відповідь «Так» — питання № 1, 2, 4, 5, 6, 9,10, 11, 12, 14, 18,19.

Відповідь «Ні» — питання № 3, 7, 8, 13, 15, 16, 17, 20.

Критерії оцінки результатів опитування пропонуються такі:

від 0 до 13 балів — виражена мотивація на невдачу, учень вважає для себе більш важливим уникнути якої-небудь неприємності, помилки, неуспіху, ніж спробувати досягти якого-небудь результату в діяльності;

від 14 до 17 балів — мотиваційний полюс яскраво не виражений, проте той, хто набрав 14 балів, може вважатися таким, що має тенденцію до уник­нення невдачі, а 17 балів — схильний до вияву тенденції до досягнень;

від 18 до 20 балів — яскраво виражені мотивація на успіх, прагнення до досягнень у діяльності й у спілкуванні, цілеспрямованість.

За підсумками тестування учнів 5—7-х і 8—9-х класів підраховується кількість дітей з мотивацією на успіх і з мотивацією на невдачу. Усередині групи учнів, у яких мотиваційний полюс не виражений, підраховується кількість тих, хто все ж таки більшою мірою схильний до досягнення ус­піху, і кількість тих, хто схильний до уникнення невдачі.

Немає коментарів:

Дописати коментар